NR
|
TIJD
|
# PARTS
|
#MATERIAL
|
#TOOLS
|
22
|
-
40 min
|
-
Volle
aluminium staaf
-
Moer (M6)
|
-
aluminium |
-
Draad tap
-
plooibank
|
Wat willen we
bereiken?
We proberen bij dit prototype een compactere manier om de
staaf van de klem te bevestigen aan het fietswiel. Ook hier willen we voorkomen
om de staaf te moeten lassen.
Het idee is dat een van de gaten vergroot zal worden tot de
dikte van de stang (M6). Ongeveer 4 cm van het uiteinde van de staaf wordt
omgeplooid dit omgeplooide gedeelte word door het vergrote spaak gat van het
fietswiel gestoken. Om dit te kunnen vastmaken wordt er op dit korte stukje van
de staaf een schroefdraad getapt. Met een moer wordt de staaf vastgedraaid op
het fietswiel.
Eerst hadden we taps gekregen met
een verkeerde spoed, waardoor de standaard moer niet op de staaf gedraaid kon
worden (h). Met één moer aan de binnenzijde van het wiel staat de staaf nog
niet echt vast (doordat het profiel van het wiel kromt). Daarom wordt er zowel
voor als achter het profiel een moer gedraaid op de schroefdraad.
ELEMENTS OF
EXPERIENCE
VERWACHT
|
ONVERWACHT
|
|
Positief
|
-
De as kan niet meer naar voor of naar achter
vallen.
-
Eenvoudige en propere manier van verbinden.
|
|
Negatief
|
-
Maar deze kan als er kracht op komt wel nog
draaien rond zijn as.
|
-
Met één moer kan de staaf moeilijk worden
aangespannen.
|
Dit systeem is een propere en eenvoudige oplossing. Om te
voorkomen dat de staaf nog zou kunnen scheefvallen zouden er twee staven per
kant kunnen voorzien worden, die in het midden samenkomen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten